Družinsko podjetje INGRA iz Gornje Radgone se ukvarja pretežno s projektiranjem stanovanjskih stavb po vsej Sloveniji. V 29 letih so izdelali že več kot pet tisoč projektov, v stalni ponudbi pa imajo kar 300 različnih načrtov hiš.
Stanislav Klemenčič, lastnik podjetja, je povedal, da jim na srečo ni bilo treba bistveno prilagajati poslovanja. Čeprav poslujejo po vsej Sloveniji, večino dela vedno opravijo na daljavo. Stranke najprej povabijo na informativno, brezplačno svetovanje, kjer jim v dveh, treh urah podrobno predstavijo vsebino in potek izdelave projektne dokumentacije za njihov novi dom, potem pa preostale aktivnosti izvajajo na daljavo. V obdobju epidemije sestankov na sedežu podjetja niso mogli več izvajati, zato so bili sprva precej skeptični, kaj bo to pomenilo za nadaljnje poslovanje.
Največji izziv?
Njihov največji izziv je bil pridobivanje novih naročil brez neposrednega stika z investitorji. Kot pravi Klemenčič, verjamejo v to, da se je treba s strankami srečati tudi v živo, saj se z njimi največkrat pogovarjajo o največjem življenjskem projektu. Kot pravijo, gradimo praviloma samo enkrat, zato je to prvo, začetno svetovanje ključno. V obdobju epidemije pa je to neposredno osebno svetovanje, katerega pomen še posebej poudarjajo in na njem gradijo odnos in zaupanje, odpadlo. Popolnoma ga je moralo nadomestiti komuniciranje prek elektronske pošte, družbenih omrežij in telefona.
Sreča je imeti odzivne in zadovoljne stranke
Največ pozornosti so med epidemijo namenili trženju in komunikaciji prek družbenih omrežij, ki je pri njih pogosto temelj za vzpostavitev prvega stika. So bile pa v tem času tudi bolj odzivne njihove "stare" stranke, ki že gradijo, in so jim navdušeno pošiljale fotografije svojih novih domov, tako da jih lahko z veseljem predstavijo tudi drugim. Poudarjajo, da so zadovoljne stranke, ne glede na vse trženjske aktivnosti, še vedno "najboljša reklama".

Ključ do uspeha je zaupanje
V družinskem podjetju verjamejo v to, da je zaupanje v vsakem odnosu ključno za uspešno sodelovanje in zadovoljstvo vseh vpletenih. Zato se jim zdi v teh negotovih časih še toliko bolj pomembno, da ne pozabijo na svoje zaposlene, ki zavzeto opravljajo svoje delo in vsak dan znova prispevajo svoj majhen, a pomemben delež k ustvarjanju novih življenjskih projektov strank.
Trudijo se, da zaposlenim omogočijo varno, zdravo okolje, v katerem se dobro počutijo. Za vsako stranko se pri snovanju ideje o novem domu potrudijo enako, kot bi jo delali zase, in se zavedajo, da je zdaj še toliko bolj pomembno, da vsem posredujejo prave informacije na pravi način, da lahko vsem čim bolj poenostavijo birokratske poti. Hkrati pa želijo svoje (morebitne) stranke in druge zainteresirane na družbenih omrežjih navduševati s tem, da sproti objavljajo "svoje" hiše.
Ponosni so, da jim je kljub epidemiji in krizi uspelo ohraniti vsa delovna mesta oziroma pridobiti dovolj novih naročil, da lahko skoraj nemoteno poslujejo. Zaposleni občutijo ekonomsko varnost, stranke jim zaupajo in to je, poudarjajo, za dolgoročno poslovanje ključno.
Fotografija: Janez Marolt
Preberite še druge zgodbe:
-----------
Na bizi.si nadaljujemo pobudo #NarediZdaj s širjenjem koronaizkušenj podjetnikov iz prve roke. V maju bomo predstavljali zanimive zgodbe slovenskih podjetij. Upamo, da bo katera izmed njih navdih tudi za vas.