Medijske objave
24. marec, 2023,

Nadzorni svet družbe 2TDK, ki bdi nad projektom drugi tir Divača-Koper, je predčasno odpoklical poslovodstvo družbe in imenoval novo, so sporočili iz 2TDK. Novi generalni direktor je namesto Pavla Hevke postal Matej Oset, na mestu direktorja je Boža Emeršiča zamenjal Marko Brezigar.

Oset je bil v preteklosti direktor Holdinga Kobilarne Lipica in je s tega položaja odstopil novembra 2021. Marko Brezigar je bil direktor v 2TDK že v času, ko je bil tam generalni direktor Dušan Zorko.

Včeraj je sicer vlada obravnavala letno poročilo družbe 2TDK in sklenila, da upravi in nadzornikom ne podeli razrešnice za poslovno leto 2021, dokler 2TDK ne razjasni okoliščin v zvezi z odstopom od časovnice in investicijske vrednosti projekta.

Več preberite tukaj.

16. april, 2021,

"Če se spomnite vseh kritik, da slovenska država za 27 kilometrov proge potrebuje kar četrt stoletja ... Zdaj pa imamo devet kilometrov, za kar potrebujemo 13 let," opozarja Jadran Bajec.

Projektni svet za civilni nadzor drugega tira Divača-Koper vztraja pri oceni, da projekt ne poteka optimalno, poroča STA. Posamezne odločitve niso sprejete transparentno, povečujejo se zamude, zato projekt do konca leta 2025 ne bo zgrajen, opozarjajo civilni nadzorniki.

Zakaj dvotirnost?

Predsednik Jadran Bajec je na četrtkovi novinarski konferenci ob predstavitvi četrtega poročila projektnega sveta izpostavil predvsem vprašanje dvotirnosti infrastrukturnega projekta, za kar je vlada leta 2017 sprejela tudi sklep. Pristojne strokovne vladne službe je po Bajčevih besedah tedaj zadolžila, naj pripravijo potrebno dokumentacijo, da bo drugi tir v bližnji prihodnosti dvotirna proga, a do danes ni nobenih resnih podlag za dvotirnost, je poudaril.

 

Ni lokacijskega načrta

"Ni še dopolnitev državnega lokacijskega načrta, tudi kakšnega drugega zakonskega akta, na podlagi katerega bi lahko investitor pridobil gradbeno dovoljenje, ni," je bil kritičen. "Ne samo to – tudi dela investitorja na tej pripravi dokumentacije vodi direkcija za infrastrukturo, čeprav za obstoječo progo vlogo investitorja nosi 2TDK," je še opozoril.

Glede na dokumentacijo, ki so jo prejeli civilni nadzorniki, bo sprememba lokacijskega načrta po Bajčevih besedah luč sveta ugledala šele leta 2025, progo pa naj bi zgradili do leta 2033.

 

Več si lahko preberete tukaj.

01. april, 2021,

Sreda, 31. marec 2021, je bil velik dan za slovensko gospodarstvo, za razvoj logistike in koprskega pristanišča, je ob podpisu pogodbe za glavna dela na drugem tiru med Črnim Kalom in Koprom poudaril infrastrukturni minister Jernej Vrtovec. Prisotni so na dogodku ponovno podčrtali prednosti infrastrukturnega projekta in zasaditev prve lopate napovedali za maj.

Drugi tir bo na odseku med Črnim Kalom in Koprom gradil Kolektor CPG v sodelovanju s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Özaltin. Oddali so ponudbo v višini 224,7 milijona evrov. Na današnjem dogodku so ob prisotnosti ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca pogodbo podpisali generalni direktor 2TDK Pavel Hevka, direktor družbe 2TDK Iztok Černoša in direktor podjetja Kolektor CPG Kristjan Mugerli.


"Vsak evro dvakrat obrnjen"

"Današnja sreda je za vse nas prav posebna," je poudaril Hevka in dejal, da mineva pet let od ustanovitve projektnega podjetja 2TDK. Generalni direktor se je sicer zavezal, da nepotrebnih aneksov pri projektu ne bo, lahko pa se zgodi, da bodo pri gradnji odkrili kakšno kraško jamo ... "Pa še tak aneks bom podpisal s tresočo roko," je poudaril.

Morebitnih aneksov se je dotaknil tudi minister in dodal, da bo sam storil vse, kar je v njegovi moči, da bo projekt voden transparentno in "da bo vsak evro dvakrat obrnjen". Zagotovil je, da preplačil ne bo. "Končno, bi lahko rekli," je sicer Vrtovec po pisanju STA pospremil podpis pogodbe in dodal, da smo projekt predolgo čakali. Današnji dan je označil za velik dan za slovensko gospodarstvo, za razvoj logistične dejavnosti in razvoj Luke Koper.

Izpostavil je tudi pomen sodelovanja z zalednimi državami. "Luka Koper in drugi tir nista strateškega pomena le za nas, ampak tudi za zaledne države," je poudaril. Če zgradimo drugi tir, odženemo pa države vzhodne in srednje Evrope, nam nova povezava po ministrovih besedah ne bo prav nič pomagala.

Direktor Kolektorja CPG Kristjan Mugerli pa je izrazil zadovoljstvo, da bo družba sodelovala pri tako edinstvenem projektu, ki velja za trenutno največji in najzahtevnejši infrastrukturni projekt pri nas. "V konzorciju s turškima partnerjema združujemo izkušnje z velikih infrastrukturnih projektov s poznavanjem domačega trga ter se zavezujemo, da bodo dela na odseku Črni Kal–Koper izvedena strokovno, kakovostno in natančno," je dejal po poročanju STA.

Šest predorov v skupni dolžini 7,7 kilometra

Po Mugerlijevih besedah izvedba projekta v takšnem obsegu in s slovenskim izvajalcem kot vodilnim partnerjem v konzorciju ne bo le pripomogla k izhodu slovenskega gospodarstva iz krize po pandemiji koronavirusa, ampak bo vsem deležnikom pri gradnji prinesla znanje, izkušnje in reference za nadaljnje projekte.

Gradnja odseka sicer predvideva izgradnjo šestih predorov v skupni dolžni 7,7 kilometra ter viaduktov Gabrovica v dolžini 452 metrov in Vinjan v dolžini 647 metrov. Ob Kolektorju CPG bo nastopal turški partner Yapi Merkezi, ki ima največ izkušenj na področju železniške infrastrukture, metrojev in mestnih projektnih sistemov. Kot so pojasnili v Kolektorju, so pred skoraj štirimi leti realizirali Evrazijski predor – podmorski avtocestni tunel, ki povezuje azijsko in evropsko stran Istanbula.

 

Več si lahko preberte tukaj.

30. marec, 2021,

Družba 2TDK je razveljavila odločitev v postopku oddaje javnega naročila za investicijski supernadzor pri gradnji drugega tira med Divačo in Koprom. Kot so danes sporočili iz družbe, bodo pridobili dodatno pravno mnenje, v najkrajšem času pa bodo opravili dodatno presojo ponudbe in se nato odločili na podlagi ugotovitev.

Kot so zapisali v projektnem podjetju 2TDK, je odločitev uprave o razveljavitvi danes potrdil nadzorni svet. "V 2TDK, ki izkazuje vso potrebno skrbnost pri vodenju projekta drugi tir, bomo pridobili dodatno pravno mnenje, v najkrajšem času opravili dodatno presojo ponudbe in na podlagi ugotovitev sprejeli ustrezno odločitev," so zapisali.

Uprava je za investicijski supernadzor izbrala ormoško podjetje Mind inženiring, ki je storitev ponudilo za 1,845 milijona evrov brez davka na dodano vrednost. Vendar pa je to podjetje, ki se je tudi edino prijavilo na mednarodni razpis, po poročanju medijev majhna družba z le dvema zaposlenima.

Ormoško podjetje poslovno sodelovalo s Kolektorjem

Mind inženiring sicer supernadzora ne bo izvajal sam, a tudi pregled sodelujočih podjetij po navedbah medijev kaže, da gre po večini za samostojne podjetnike brez mednarodnih izkušenj. Niti eno podjetje nima več kot pet zaposlenih, skupaj pa v letu dni ne dosežejo niti milijona evrov prihodkov.

Več si lahko preberete tukaj.

02. marec, 2021,

Državna revizijska komisija je zavrnila zahtevek za revizijo, ki ga je v postopku oddaje javnega naročila za gradnjo drugega tira oddala Gorenjska gradbena družba. Zahtevek se je nanašal na gradnjo odseka Divača−Črni Kal. V prihodnjih dneh bo komisija odločila še o zahtevku omenjene družbe, ki se nanaša na dela med Črnim Kalom in Koprom.

Gorenjska gradbena družba je v zahtevku za revizijo izpodbijala odločitev projektnega podjetja 2TDK, da ji sposobnosti za sodelovanje v drugi fazi postopka ne prizna. Kot so pojasnili na državni revizijski komisiji, 2TDK vlagatelju sposobnosti za sodelovanje ni priznal, ker je ugotovil, da vlagatelj s priglašenim referenčnim projektom ni izkazal izpolnjevanja pogoja za sodelovanje, piše STA.

Gorenjska gradbena družba v postopku pravnega varstva ni izkazala zatrjevanih naročnikovih kršitev pri pregledu njihove prijave kot tudi ne drugih zatrjevanih kršitev s strani 2TDK, zato je komisija zahtevek za revizijo v celoti zavrnila kot neutemeljenega, so še dodali.

Več si lahko preberete tukaj.

22. februar, 2021,

Kot so danes sporočili iz Državne revizijske komisije, so trije vlagatelji z zahtevki za revizijo zahtevali ponovno presojo o isti stvari, to je o ravnanju naročnika družbe 2TDK, o katerem je državna revizijska komisija že pravnomočno odločila. "Zahtevki za revizijo so vsebinsko enaki zahtevkom za revizijo, ki so jih vlagatelji že vložili v tem postopku oddaje javnega naročila, in ne vsebujejo novih razlogov, ki niso bili obravnavani v okviru predhodnega postopka pravnega varstva," so pojasnili na komisiji.

Omenjene družbe so zahtevek za revizijo namreč podale že za decembrsko odločitev 2TDK o priznanju sposobnosti gradbincev za gradnjo odseka Divača–Črni Kal, saj jim ni bila priznana sposobnost za nadaljnje sodelovanje na razpisu.

Družba 2TDK je sposobnost za sodelovanje v drugi fazi razpisa za glavna dela na drugem tiru za odsek Črni Kal–Koper in za odsek Divača–Črni Kal priznala avstrijskemu Strabagu s podjetjema Ed Züblin in Gülermak Agirom, Kolektorju CPG v sodelovanju z Yapi Merkezijem in Özaltinom ter turškemu Cengizu. Gradbinci, ki ostajajo v igri, morajo finančne ponudbe oddati do 22. februarja, piše STA.

Več si lahko preberete tukaj.

14. februar, 2021,

Marca 2019 se je začela gradnja cest za dostopanje do trase drugega tira železniške proge Divača–Koper. Gradnja več kot 20 kilometrov dostopnih cest je del pripravljalnih del, ki jih sofinancira Evropska komisija v okviru Instrumenta za povezovanje Evrope (Cef).

Vrednost pogodbe z izvajalci del Kolektor CPG in Euroasfalt znaša 11,9 milijona evrov brez DDV. Rok za dokončanje omenjenih cest je 28. februar letos, rok za ureditev vse dokumentacije pa do konca marca.

 

Dela praktično končana

Do zdaj so dela po zagotovilih 2TDK končana na vseh dostopnih cestah z izjemo krajšega odseka ceste na območju Črnega Kala. Ta cesta je sicer že trasirana, manjkajo še zaključni tampon, asfalt in oprema ceste. Krajša zamuda je nastala zaradi nepredvidenih arheoloških raziskav, kasneje pa se je izkazalo, da je treba zgraditi tudi dodatno oporno konstrukcijo, ki je posledica zahtevnejših geoloških razmer od predvidenih. In tudi zaradi novih okoliščin je Kolektor CPG vložil zahtevek za priznanje nepredvidenih del.

Kolektor je z zadnjim aneksom zahteval tri milijone evrov

Kolektor CPG, ki ga prek skupine Kolektor obvladuje Stojan Petrič, je sicer konec lanskega leta vložil več zahtevkov za nepredvidena dela, zadnjo dopolnitev oziroma pojasnilo k zahtevku 20. januarja letos. Skupna vrednost zahtevkov za aneks k pogodbi naj bi neuradno znašala tri milijone evrov.

Vodstvu 2TDK je uspelo to vsoto do konca lanskega leta po neuradnih informacijah znižati na 1,3 milijona evrov, vendar pa omenjeni aneks še ni dokončno usklajen in je še v fazi preverjanja. "Pogajanja o končnem znesku aktualnih zahtevkov še niso končana, zato jih ne želimo komentirati," so nam sporočili iz 2TDK. Po nekaterih informacijah bi lahko bila odločitev znana šele v prihodnjih mesecih.

Vprašanja, kaj se dogaja z omenjenimi zahtevki, smo naslovili tudi na Kolektor CPG, a so nas zavrnili z odgovorom, da kot izvajalec del nimajo pristojnosti za podajanje informacij. "To ostaja v domeni naročnika, zato vas prosimo, da se z vprašanji obrnete na naročnika, torej družbo 2TDK," so odgovorili.

Do zdaj podpisana dva vrednostna aneksa

Do zdaj sta bila z izvajalcem del na dostopnih cestah sklenjena dva vrednostna aneksa, za katera je družba 2TDK pridobila vsa potrebna soglasja nadzornih organov projekta, torej nadzornega sveta in ministrstva za infrastrukturo.

Aneks v višini 551 tisoč evrov je omogočil gradnjo do takrat nepredvidene začasne gradbiščne obvozne ceste mimo vasi Beka. Šlo je za skupno rešitev z občino Hrpelje - Kozina, s katero so prebivalce treh vasi rešili težkega tovornega gradbiščnega prometa.

Aneks v višini 603 tisoč evrov pa je omogočil izvedbo nepredvidenih del zaradi spremenjenih geoloških razmer v dolini Glinščice.

Trenutno je v igri podpis tretjega aneksa, ki naj bi se po neuradnih informacijah gibal okoli enega milijona evrov.

Bodo aneksi projekt podražili za 15 odstotkov?

Skupna vrednost vseh treh aneksov naj bi torej na koncu znašala okoli dva milijona evrov oziroma okoli 15 odstotkov prvotno predvidene investicije.

Več si lahko preberete tukaj.

01. februar, 2021,

Družba 2TDK je sposobnost za sodelovanje v drugi fazi razpisa za glavna dela na drugem tiru za odsek Črni Kal–Koper priznala avstrijskemu Strabagu s podjetjema Ed Züblin in Gülermak Agirom, Kolektorju CPG v sodelovanju z Yapi Merkezijem in Özaltinom ter turškemu Cengizu. Vsi ti so decembra zeleno luč dobili tudi za odsek Divača–Črni Kal, navaja STA.

Na odločitev 2TDK so zahtevek za revizijo vložile družbe Ginex International, YDA in Unitek, IC Ictas in Gorenjska gradbena družba, so navedli v 2TDK.

Omenjene družbe so zahtevek za revizijo podale že za decembrsko odločitev 2TDK o priznanju sposobnosti gradbincev za gradnjo odseka Divača–Črni Kal, saj jim ni bila priznana sposobnost za nadaljnje sodelovanje na razpisu.

Gradbinci, ki ostajajo v igri za gradnjo drugega tira med Divačo in Koprom, morajo finančne ponudbe oddati do 22. februarja, še spomni STA.

Več si lahko preberete tukaj.

19. januar, 2021,

Odločitev, ki jo je ob seznanitvi nadzornega sveta sprejela uprava projektnega podjetja, bo, če ne bo pritožb, pravnomočna v osmih delovnih dneh, poroča STA. Pritožbe v postopku oddaje glavnih del pri omenjenem infrastrukturnem projektu, katerega vrednost je ocenjena na nekaj več kot milijardo evrov, so sicer pričakovane.

Na decembrsko odločitev 2TDK o priznanju sposobnosti gradbincev za gradnjo odseka med Divačo in Črnim Kalom so bili tako vloženi štirje zahtevki za revizijo. Zahtevke so vložila gradbena podjetja, ki jim sposobnost za nadaljnje sodelovanje na razpisu ni bila priznana, in sicer Ginex International, YDA in Unitek, IC Ictas ter Gorenjska gradbena družba. Iz družbe 2TDK so danes še sporočili, da so nadzorniki družbe soglasno potrdili podaljšanje roka za oddajo finančnih ponudb, in sicer s prvega na 22. februar.

Več si lahko preberete tukaj.

23. december, 2020,

Nadzorniki 2TDK so v torek soglašali z novim časovnim aneksom k pogodbi o izvedbi dostopnih cest do trase drugega tira, po katerem se rok za dokončanje omenjenih cest z današnjega dne podaljša do 28. februarja prihodnje leto, rok za ureditev vse dokumentacije pa do konca prihodnjega marca. Podaljšanje roka naj bi neuradno predlagal Kolektor CPG, ki skupaj s sarajevskim Euro-Asfaltom gradi omenjene ceste.

Kolektor CPG podal kar za tri milijone evrov zahtevkov za anekse

A Kolektor CPG časovnega aneksa neuradno zdaj ni pripravljen podpisati. Kaj naj bi bil razlog za to, ni znano, je pa gradbinec 2TDK, ki ga vodi generalni direktor Pavle Hevka, nedavno podal kar za tri milijone evrov zahtevkov za anekse. Vodstvu 2TDK je uspelo to vsoto znižati na 1,3 milijona evrov, a omenjeni aneks še ni dokončno usklajen in je še v fazi preverjanja. Če upoštevamo že sklenjena aneksa zaradi ceste mimo vasi Beka in geoloških sprememb na področju Glinščice, k temu pa dodamo še nov aneks, bi se vrednost posla tako podražila z 12 na 14 milijonov evrov.

Če Kolektor CPG, ki ga prek skupine Kolektor obvladuje Stojan Petrič, ne bo pristal na podpis časovnega aneksa, se datum za dokončanje del ne spremeni in začnejo teči penali oziroma pribitki. Z vprašanji, kaj se dogaja na tem področju in ali dejansko zavračajo podpis časovnega aneksa, smo se obrnili tudi na Kolektor CPG, a njihovih odgovorov še nismo prejeli. Končna odločitev 2TDK o prej omenjenem milijonskem aneksu bi bila sicer lahko znana šele v naslednjih nekaj mesecih.

Kmalu odločitev o sporni referenci češkega gradbinca

Precej bolj kmalu oziroma že v začetku prihodnjega tedna pa se pričakuje odločitev strokovne komisije 2TDK o sporni referenci češkega gradbinca Metroslava, ki se za 700 milijonov evrov vreden posel glavnih dveh sklopov pri drugem tiru poteguje v navezi z Gorenjsko gradbeno družbo in novomeškim CPG. Potem ko je državna revizijska komisija ugodila pritožbi avstrijskega Strabaga in sporočila, da Metroslav nima ustrezne reference, mora 2TDK sprejeti nov sklep o priznanju sposobnosti.

Kakšno odločitev bo strokovna komisija 2TDK sprejela glede Metroslava in ali bodo v igri za glavna dela na projektu ostali samo še turški Cengiz, Kolektor CPG v navezavi z Yapi Merkezi in Özaltin ter Strabag, še ni znano. Je pa jasno, da se lahko na odločitev 2TDK, ki bo izdal nov sklep o priznanju usposobljenosti, pritožijo vsi izvajalci iz prve faze razpisa.

Po drugem tiru še drugi drugi tir?

Še pred današnjo odločitvijo državne revizijske komisije, ki je zavrnila revizijske zahtevke štirih neizbranih kitajskih gradbincev, je 2TDK podaljšal rok za oddajo finančnih ponudb s 4. januarja na 1. februar 2021. Pogodba z izbranim izvajalcem glavnih del naj bi bila podpisana v aprilu, pričakuje se, da bodo prvo lopato zasadili maja ali junija. O izbranem izvajalcu del bo ob popolno oddanih ponudbah odločala zgolj cena.

Več si lahko preberete tukaj.

08. december, 2020,

Strabag, ki prav tako ostaja v igri za glavna dela na drugem tiru, je na državni revizijski komisiji izpodbijal odločitev 2TDK, da ta konzorciju podjetij Gorenjska gradbena družba, Metrostav in CGP prizna sposobnost za sodelovanje v drugi fazi postopka in da konzorcij povabi k oddaji ponudbe.

Strabagu uspelo izkazati dvom

Kot so danes sporočili iz revizijske komisije, je Strabagu v okviru zahtevka za revizijo uspelo izkazati dvom o tem, da referenčni projekt Kompleks Blanka, na katerega se je v prijavi sklicevala skupina kandidatov, izpolnjuje zahteve, ki jih je v razpisu določil 2TDK. Kandidati so morali izkazati, da so po metodi NATM zgradili predorske cevi v dolžini šest kilometrov za drugi odsek in v dolžini 10 kilometrov za prvi odsek. 2TDK je namreč razpis za glavna dela razdelila na dva dela, in sicer od Divače do Črnega Kala in od Črnega Kala do Kopra.

Strabag je po pojasnilih revizijske komisije priložil obširno listinsko dokumentacijo, ki potrjuje navedbe, da so bili v okviru referenčnega projekta zgrajeni predori po dveh različnih metodah in da so bili po metodi NATM zgrajeni predori zgolj v skupni dolžini 5,5 kilometra. Na 2TDK pred sprejemom izpodbijane odločitve, kot tudi ne v predrevizijskem postopku, niso preverili sporne reference, so zapisali na revizijski komisiji. Sklep 2TDK o priznanju usposobljenosti za dela pa so na komisiji označili za vsaj preuranjen.

Iz 2TDK so sporočili, da so odločitev komisije prejeli danes. Njihova strokovna komisija bo, kot so zapisali, nadaljnjo odločitev o ustreznosti izpodbijane reference oziroma priznanju usposobljenosti sprejela v najkrajšem mogočem času, upoštevajoč novopridobljena dejstva. "Ob tem poudarjamo, da je v obdobju sprejema odločitve o usposobljenosti ponudnikov podano referenco verodostojno potrdil referenčni naročnik," so zatrdili.

Več si lahko preberete tukaj.

15. oktober, 2020,

2TDK je sposobnost za oba odseka priznala Gorenjski gradbeni družbi v sodelovanju s češkim Metrostavom in CGP, avstrijskemu Strabagu, ki se je povezal s nemškim podjetjem Ed Züblin in turškim Gülermak Agirom, prav tako v igri ostajata ponudbi Kolektorja CPG v sodelovanju z Yapi Merkezijem in Özaltinom ter turškega gradbinca Cengiz, poroča STA.

"Čakamo na pravnomočnost. Če ne bo pritožb, nadaljujemo drugo fazo, v kateri pridobimo cene in začnemo gradnjo. Tega si najbolj želimo," je poudaril generalni direktor družbe 2TDK Pavle Hevka. Dodal je, da pritožbe pričakujejo, z njimi pa se bo ukvarjala državna revizijska komisija. Brez pritožb bi bila sicer odločitev pravnomočna v osmih delovnih dneh.

Iz igre za gradnjo izpadli vsi kitajski ponudniki

Hevka je pojasnil, da je uprava odločitev, ki jo je danes soglasno podprl nadzorni svet, sprejela po preučitvi vse dokumentacije in veljavne zakonodaje. Pri tem je izpostavil predvsem tretji protikoronski paket, ki je bil sprejet maja. "Družba 2TDK je pri odločitvi ravnala skladno z veljavno zakonodajo, ki spodbuja in pospešuje hitrejši razvoj gospodarstva in rast investicij po epidemiji covid-19. Skladno z omenjeno zakonodajo gospodarski subjekti iz tretjih držav v postopku javnega naročila sodelujejo, če imajo države sklenjen večstranski ali dvostranski trgovinski sporazum," so sporočili iz 2TDK.

Hevka je pojasnil, da ima Turčija podpisan dvostranski dogovor s Slovenijo, zato turška podjetja lahko sodelujejo v nadaljnji fazi projekta, Kitajci pa ga po njegovih besedah žal nimajo. Kot je še dodal, je rok, da bi bil drugi tir dokončan leta 2025 in leto pozneje predan v uporabo, v tem trenutku še mogoče ujeti.

Več si lahko preberete tukaj.

17. julij, 2020,

Avstrijski gradbinec Swietelsky, ki na avstrijski strani gradi drugo cev karavanškega predora, 2TDK očita kršitve, ker mu ni priznal sposobnosti in ga posledično ne bo povabil k sodelovanju v drugi fazi postopka in k oddaji ponudbe za glavna dela na drugem tiru, poroča STA.

Državna revizijska komisija zavrnila revizijski zahtevek Avstrijcev

"Državna revizijska komisija ni ugotovila naročnikovih kršitev, saj je ta upravičeno ocenil, da Swietelsky ni izkazal izpolnjevanja naročnikovih zahtev v zvezi z nominiranimi kadri," so sporočili iz državne revizijske komisije. Kot so dodali, je avstrijski gradbinec v nasprotju s pozivom 2TDK in v nasprotju z zakonodajo zamenjal prvotno nominirani kader.

"Ker Swietelsky niti na podlagi prijave niti na podlagi naknadne dopolnitve prijave, h kateri je bil pozvan, ni izkazal, da so nominirani kadri v okviru referenčnih projektov sodelovali v zahtevanih vlogah, naročniku ni mogoče očitati kršitev, ker vlagatelju ni priznal sposobnosti in ga ne bo povabil k oddaji ponudb v drugi fazi postopka," je sklenila revizijska komisija. Zahtevka za revizijo sta poleg avstrijskega gradbinca vložila tudi Gorenjska gradbena družba in Kolektor CPG, komisija pa bo o njiju odločila z ločenim sklepom.

Kolektorju dovolili vpogled v javne podatke

Komisija je sicer pri oddaji naročila za glavna dela že odločila, da se družbi Kolektor CPG dovoli vpogled v javne podatke. Novogoriški gradbinec, ki mu je v konzorciju z dvema turškima gradbincema 2TDK sicer priznal sposobnost, tako, da bo trojico v drugi fazi oddaje javnega naročila pozval k oddaji ponudbe, je v zahtevku za revizijo projektnemu podjetju očital kršitve pri vpogledu v prijave ostalih kandidatov.

Kolektor je v zahtevku trdil, da 2TDK ostalim kandidatom ne bi smel priznati sposobnosti, posledično pa ti kandidati ne bi smeli biti povabljeni k sodelovanju v drugi fazi oziroma k oddaji ponudbe. Ker je vlagatelj v zahtevku za revizijo izkazal, da mu naročnik neupravičeno ni omogočil vpogleda v del dokumentacije, je državna revizijska komisija na podlagi zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja Kolektorju projektnemu podjetju 2TDK naložila, da gradbincu omogoči vpogled v imena in priimke zastopnikov pravnih oseb, v dokazila o nekaznovanosti v prijavi kandidata ob upoštevanju varovanja osebnih podatkov in vpogled v podatke o referenčnih poslih, izvedenih v tujini.

V igri za glavne posle ostajajo štiri domača podjetja

2TDK je za dela med Divačo in Črnim Kalom prejel 15 ponudb, pri čemer jih pet ni bilo ustreznih, za dela med Črnim Kalom in Koprom pa je bilo prvotno oddanih 14 ponudb, od katerih so bile neustrezne štiri. V igri za glavna dela kot vodilni partnerji ali del konzorcija sicer ostajajo štiri slovenska podjetja, in sicer v sklopu konzorcijev Kolektor CPG, Gorenjska gradbena družba, CGP in novogoriški Ginex International. Ponudbe za dela, ki so v obeh sklopih skupaj ocenjena na okoli 700 milijonov evrov, so oddala predvsem kitajska in turška podjetja, pa tudi gradbinci iz Italije, Avstrije, Švice in Češke.

 

Več si lahko preberete tukaj.

(Prikazanih 10 od 13) Prikaži več